BIP
GDYŃSKA BRYGADA LOTNICTWA MARYNARKI WOJENNEJ
Wyposażenie
Samolot monitoringu ekologicznego An-28 (An-28E)

Bryza w wersji monitoringu ekologicznego powstała po zmodernizowaniu w 2001 roku dwóch samolotów (0404 i 0405) w wersji transportowej, które do służby w lotnictwie Marynarki Wojennej weszły 6 października 1988 roku. An-28E wyposażono w radar obserwacji bocznej MSS-5000 oraz podkadłubowy skaner do pomiaru zanieczyszczeń na powierzchni wody. Samolot 0404 jako jedyny został otrzymał dodatkowe zbiorniki paliwa, co pozwoliło na wydłużenie długotrwałości lotu z 4 do 6 godzin. W trakcie eksploatacji obydwie maszyny (0405 w 2008 roku, 0404 w 2014 roku) doposażono w system automatycznej identyfikacji jednostek pływających AIS (ang. Automatic Identification System). Skład załogi to dwóch pilotów (dowódca i drugi pilot), technik pokładowy oraz dwóch operatorów systemów pokładowych.

samolot monitoringu ekologicznego An-28Esamolot monitoringu ekologicznego An-28Esamolot monitoringu ekologicznego An-28Esamolot monitoringu ekologicznego An-28E

  • Prędkość przelotowa: 335 km/h
  • Prędkość maksymalna: 350 km/h
  • Prędkość startu: 135 km/h
  • Prędkość lądowania: 140 km/h
  • Prędkość opadania: 4 ÷ 20 m/s
  • Prędkość wznoszenia w warunkach przelotu: 8 m/s
  • Długość startu: 410 m
  • Zasięg: 1230 km
  • Wysokość przelotowa: 3000 m
  • Maksymalny pułap: 6000 m
  • Maksymalna masa startowa: 7000 kg

 

Ministerstwo Obrony Narodowej
Katalog stron wojskowych